Уроки Копійки В. М.

Копійка Валентина Миколаївна, 2 клас


Тема: Пропливає осінь на хмарині сірій
Мета:    створити у дітей піднесений настрій, викликати захоплення красою осінньої природи, розвивати вміння передавати свої почуття і спостереження засобами драматизації, влучними висловами. Визначити почуття доброти, любові до природи.

Місце проведення: шкільний сад.

Обладнання: чарівна скринька, дзвіночок, портрет В.О.Сухомлинського,                  кошик із яблуками.

                                                     Хід уроку

І. Організація класу.

(На дошці слова: фантазувати, розвивати мовлення, учитися добру.)
1.     Слово вчителя:
-         Який сьогодні день?
-         Чи нагадує вам ця дата про щось важливе?
В цей день 92 роки тому народився видатний педагог-письменник, наш земляк В.О. Сухомлинський. В пам'ять про нього у нас зараз проходить тиждень, присвячений його таланту. Як В. Сухомлинський, більш ніж пів століття тому водив своїх вихованців на уроки під голубим небом, так і ми продовжуючи цю традицію теж сьогодні проведемо такий урок не в класі, а в нашому шкільному садку. На цьому уроці ми з вами будемо (слова на дошці діти читають) фантазувати, розвивати мовлення і вчитися добру.
2. Організований вихід до шкільного саду.
- Ви любите ходити в готі7 Тож ж і ми сьогодні ідемо в гості до однієї чарівниці. Хто вона така ви дізнаєтесь із-загадки, яка залетіла до нас в клас ось на цьому листочку, вітерець-пустунець його приніс.
                                                     Загадка
                                        У гаях, садках блукає,
                                        В жовті шати дерева вдягає,
                                        Золотисту стелить постель-
                                       Жде сестрицю білу в гості.
-         Отже ми йдемо в гості до… (оселі)
-         А як треба вести себе в гостях, щоб все почути, побачити?

ІІ. Робота над темою уроку.

1.     Бесіда. Подивіться навколо.
-         Як осінь нас зустріла?
-         Яка буває осінь? (рання, середня, пізня)
-         Яка зараз осінь? (рання)
-         Що характерно для ранньої осені? (ще багато зелені).
                            Вересень зеленим
                            Осінь залишила,
                            Бо в траві високій
                            Пензлика згубила.
-         Але пройде ще декілька днів і все навкруги вкриється позолотою і наш куточок мрії стане неначе писанка.
2.     Декламування віршів про осінь. Бесіда за змістом.
Діти, осінь навкруги приховала безліч дивинок, а щоб вона нам їх відкрила давайте задобримо її гарними віршами. (Учні читають).

Українська осінь

Завітала осінь до нас в Україну.
Одягала в червоне намисто калину.
Українська осінь-це пишні жоржини,
Айстри різнобарвні, горішки ліщини.
Буряки цукрові, кукурудза стигла,
Гарбузи медові, різнії повидла.
Варення, «соління, гриби в маринаді…
Тобі щедра осінь всі у нас раді,
І білочка в лісі, і в садочку квіти,
І горобчик в полі , і дорослі й діти

Як швидко літо проминуло

Як швидко літо проминуло!
Прийшла осінняя пора,
Немов на крилах полинуло,
Кохане літечко з двора!...
Садок марніє потихеньку
Пожовклі падають листки,
Вітрець не віє, вже тепленько,
Жене понурії хмарки.
Посох горошок на городі,
Мачок вже цвіт давно згубив,
Високий соняшник на грядці
Журливо голову схилив.
-         Який настрій викликав цей вірш? (Веселий)
-         Яка тут осінь?
-         А який настрій викликав у вас цей вірш? (Сумний)
-         А хто ж допомагає осені ось так порядкувати? (Брати-місяці, вітер, сонечко, дощик, туман)
-         Чому7 Скрізь?
-         Як ви думаєте, задобрили ви осінь?
    То напевно час уже й осінні дивинки пошукати. У вас є декілька хвилин, ви можете розійтися по нашому садку, включити свою фантазію і пошукати, що ж осінь для нас ще приготувала. Але щоб дивинки знайти, то як це все треба робити? (Обережно, тихо, і бути дуже спостережливим). По дзвіночку всі приходять і складають мовні дивинки у ось цю чарівну скриньку.
3.     Спостереження. Складання речень за спостереженням.
-         Діти приходять, кладуть руку на чарівну скриньку і складають у неї мовні дивинки речення.




ІІІ. Хвилинка відпочинку.

-         А як сонечко допомагає осені? (золотить листочки, допомагає достигнути фруктам у садах).Приносить бабине літо. Давайте разом із сонечком відпочинемо. (Діти стають в коло і виконують рухи).
                                   Встало вранці ясне сонце,
                                   Зазирнуло у віконце
                                   Ми до нього потяглися,
                                   За промінчики взялися.
                                   Будем дружно присідати,
                                   Сонечко розвеселяти.
                                   Встали-сіли, встали-сіли,
                                   Бачите, як звеселіли!
                                   Стало сонце танцювати,
                                   Нас до танцю закликати.
                                   Нумо разом, нумо всі
                                   Потанцюєм по траві.

IV. Колективне спостереження за деревами.

  1.  Вірш  М. Познанської читає учень.
                                  Хто в хустинці червоненькій
                                  Став у лісі між дубів?
                                  Може дівчинка маленька
                                  Назбирать прийшла грибів7
                                  Ні, не дівчинка там стала. 
                                  Горобина виростала,
                                  Ту хустину гаптувала
                                  Щедра осінь золота.
-         Подивіться на це дерево. Як це осінь гаптувала хустину?

1.     Слухання вірша Г.Бойка.
Ясне сонце не гріє.
Холодок повіва.
Засихає, жовтіє
На узліссі трава.
Осипаються клени,
Листя з дуба летить…,
Лиш ялинка зелена
Серед саду стоїть.
-         Чому ялинка не скидає свого вбрання? А це що, звідки взялися листочки і ягідки на ялинці? (Фантазія дітей)
-         Це напевно наші берізки вирішили подарувати листочки ялинці, щоб позолотити її.

2.     Слухання вірша «Берізки»
Біля школи берізки стояли.
Вранці ясне сонечко зустрічали.
У берізок платтячка біленькі,
А листочки в них золотенькі.
Ви, ростіть берізки, виростайте,
Рідну нашу школу прикрашайте.
 І не тільки ялинці, а й матінці – землі дарують своє листя дерева, а для чого?

V. Підсумок уроку
- В кого ми були в гостях?
- Які ж дивинки приготувала для вас осінь?
- Чи сподобався вам подарунок осені? (Яблука)


 V. Домашнє завдання

- Дома напишете оповідання, казку чи можливо хто складе вірш про осінь та дивинки. Гарно оформите у вигляді книжечки, проілюструєте малюнками (Показую зразки).                      





Немає коментарів:

Дописати коментар