Уроки Семенко І В.

Семенко Ірина Василівна, 1 клас
 

Тема: Поняття композиції. Заповнення площини аркуша великим зображенням. Практична робота «Зимове дерево».
Мета:  ознайомити учнів із поняттям «композиція», навчати заповнювати великим зображенням всю площину аркуша; дати уявлення дітям про структурну будову різних видів дерев на основі власних спостережень; удосконалювати навички роботи з фарбами4 розвивати відчуття кольору, зорову пам'ять; виховувати естетичні смаки.
Обладнання і матеріали: фарби акварельні, пензлі, альбоми, репродукції картин із зображенням дерев.

                                                                 Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.     Інструктаж (екскурсія на шкільне подвір’я).
2.     Спостереження і мислення в природі.
а) Розповідь учителя
Сьогодні ми поговоримо з вами про рослини, а саме: про дерева. Кожне дерево має тільки один товстий і міцний стовбур. Дерева ж різнять між собою за висотою, формою крони.
б) Проблемне запитання.
- Для чого нам потрібні дерева?
- Огляньтеся навколо і назвіть відомі вам дерева. Як ви їх впізнали, адже взимку на них немає ні листя, ні плодів.
в)  Гра «Відгадай і покажи».
Я загадую загадку, ви відгадуєте і торкаєтесь цього дерева. (якщо воно є на території школи)
1) Нам це дерево одвік                      2) Взимку горобцям вона
    добре всім відоме,                              І корисна і смачна,
    Бо ростуть із року в рік                     Добра, вітамінна
    жолуді на ньому. (дуб)                      Червона …. (горобина)

3) Влітку жовтий цвіт                        4) Дуже довга і худенька
    Пахне на весь світ                               Знизу ширша, вверх гостренька,
    Бджоли довкола літають                    Вгору тягне довгі віти
    Нектар із квітів збирають.(липа)                  Що це? Відгадайте, діти. (тополя)

5) Що це й справді за майстриня?      6) Вітер їх скида на брук,
    І не швачка, й не кравчиня                  Стукотять вони тук-тук
    Чом же в неї на віки                             І скидають кожушки.
    У голках усі боки? (ялинка)                Що це за плоди такі? (каштани)



ЗАХОДИМО ДО КЛАСУ

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності.
 Щоб намалювати дерево, необхідно знати його будову, особливості, відмінності.

IV. Оголошення теми і завдань уроку.
 Кожен з вас сьогодні намалює дерево або кілька дерев зимових, засніжених.

V. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь учителя.
  Художники часто малюють на своїх полотнах природу. І, як правило, на пейзажах зображують дерева. Погляньте на репродукції картин відомих живописців.
2.     Демонстрація репродукції, їх аналіз.
І.Шишкін «на півночі дикій», І. Левітан «Дуб», А. Саврасов «Пейзаж із сосною», С. Куріцин «Російські берізки», О.Єгорнов «Дубовий ліс», Р. Смородинов «Дерево в полі».
3. Розповідь учителя.
  Художник, перш ніж написати картину, обмірковує сюжет, добирає об’єкти, які будуть на картині, шукає кожному елементу своє місце на полотні. У такому разі кажуть, що художник працює над композицією   майбутньої картини. У перекладі з латинської мови слово КОМПОЗИЦІЯ означає УКЛАДАННЯ, СТВОРЕННЯ.
Як правило, те що головне в картині, художник розташовує ближче до центру. Крім того, головний об’єкт полотна зображається більшим і промальовується детальніше.
1.     Виконання тренувальної вправи (КОМЕНТАР + ПОКАЗ)
(вчитель малює на дошці, діти в повітрі).
-         Якою ви бачите березу?
= Середнє за висотою тендітне дерево з тонким білим і чорними плямами стовбуром і гнучким гіллям, опущеним до низу.
-         тополю?
= високе дерево з рівним стовбуром і міцними гілками, піднятими вгору.
-         дуб?
= високе дерево з товстим стовбуром і кремезним міцним гіллям, яке росте врізнобіч.
-         ялинка?
= вічнозелене дерево з струнким стовбуром і пишним зеленим гіллям («лапами»)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VI. Практична робота. Виконання малюнка “Зимове дерево».
Послідовність виконання роботи.
1.     Обміркуйте зображувану вами композицію (скільки дерев будете малювати, в якій частині аркуша….).
2.     Виберіть положення аркуша.
3.     Проведіть у нижній частині аркуша лінію землі.
4.     Зробіть зображення стовбура й гілок дерева фарбами без попереднього малюнка простим олівцем. Не забудьте, що стовбур у дерев внизу товщай, вгорі – тонший і переходить у віти.
5.     обравши кольори для снігу, заметів, намалюйте на папері (використовуємо холодні кольори і їх відтінки).
ДОПОМОГА ВЧИТЕЛЯ

VІІ. Підведення підсумків.
1.     Перегляд і аналіз учнівських робіт.
2.     Виставка кращих малюнків.


Немає коментарів:

Дописати коментар