Уроки Коломоєць Т. Г.

Коломоєць Тетяна Григорівна, 4 клас


Тема :   Танок осіннього листя
Мета:    вчити спостерігати за осінніми явищами природи, за осінніми явищами природи, за предметами природи, виділяти суттєві ознаки, встановлювати їх взаємозв’язки.
               Розвивати уяву, фантазію ; збагачувати лексику образними словами, вдалими порівняннями, епітетами.
               Виховувати любов до природи, вміння милуватися і захоплюватися нею.
Обладнання: ілюстрації осіннього пейзажу, музичний запис таночків «Гопак»,      «Вальс», «Танго», схеми – опори для написання різних видів текстів: розповідь, опис, міркування.
Місце проведення: шкільний парк.

Хід уроку

І.     Організація класу.
- Давайте помилуємося граціозними рухами осені – ось вона. Неквапливо лине по землі; обтрушуючи дерева та кущі…

ІІ.   Актуалізація опорних знань.
1.  Вступна бесіда.
     - як на вашу думку, краще сказати: осінь ходить по гаях? Осінь блукає по гаях? Осінь біжить по гаях? Осінь танцює по гаях? Осінь скаче по гаях? Який вираз влучніше відображає пластику рухів в осінній природі?



2. Загадка

                          Сумно у гаях блукає,
                          Жовті шати одягає,
                          Золотисту стелить постіль,
                          Жде сестрицю білу в гості.

ІІІ.   Робота над темою уроку.
 3.  Бесіда
-  Чи помічали ви, як листя падає додолу?
-  Придивіться до осіннього листопаду: якого настрою надає він пейзажу? (Сумного, журливого, задумливого, замріяного, сонного…)
-  Дивіться: на землю тихо впав осінній листочок. Давайте уважно роздивимося його та порівняємо з іншими. Спробуйте знайти серед опалого листя суцільні форми (береза, верба, липа), розсічені - (дуб, клен) та складні (каштан, горобина, ясен, акація)
-  Форма якого листя подобається вам найбільше? Чому?
-  форма якого листочка здається вам найвиразнішою?
-  На що схоже листя берези? А що нагадує вам каштановий лист?
                         Моє листя хитро – мудре
                         І не схоже на кружальце,
                         Моє листя, мов долоні,
                         Розчепірило п’ять пальців.
                                   (лист каштана)
-  Обмацайте осінні листочки, знайдіть, наприклад, найцупкіший листок.
4.  Гра «Впізнай листя на дотик».
Умова: із заплющеними очима обмацати листочок, проаналізувати особливості його форми, характер поверхні, визначити назву дерева.
5.  Бесіда: (продовження)
-  Піднімемо голови і подивимося туди, звідки до нас злітають листочки: яка з крон дерев подобається вам найбільше? Чому?
-  Вдивіться в крони дерев6 які з них нагадують вам колонну, конус, кулю, парасольку, свічку?
-  Як ви думаєте, чому вербу називають плакучою, берізку – кучерявою, тополю – стрункою, дуб – могутній?
-  Знайдіть у навколишньому пейзажі дерево, яке заслуговує назви «богатир»? чому ви обрали саме це дерево?
-  Зараз дерева скидають листочки, поступово оголяючи свої віти. Як ви думаєте, що відчувають дерева. Втративши своє золоте вбрання?
                              Тремчу, тремчу – змерзаю,
                              Холодним всі вітрам
                              Сорочку золотую
                              По клаптику роздам.
-  Простежте за польотом осіннього листя, доберіть дієслова, що влучно передають характер руху листя під час листопаду. (Н-д і летить, падає, лине, миготить…).
-  Коли. На вашу думку, лет осіннього листя стає схожим на танок?  Придивіться, як легко злітає з дерева лист, плавно гойдаючись у повітрі від найменшого подиху вітру – спробуйте повторити його рух, придумайте танок осіннього листя.
-  З  чим можна порівняти листочки, що спадають з дерев? (із золоти дощем, із сльозами, з метеликами, з парашутиками…)
                             Золоті метелики з дерева летять,
                             Крильцями своїм сумно шарудять.
-         Продовжіть думку «Осінні листочки подібні до яскравих метеликів, тому що…»
-         Діти, уявіть себе композиторами, спробуйте почути музику листопаду. Який звук ви чуєте?
-         Помилуємося ще раз прощальним танком природи. Підемо в клас і ви напишете твір «Танок осіннього листя».

IV. Підсумок уроку.
V.  Написання твору.

                                                                                                     




Немає коментарів:

Дописати коментар