Коломоєць Тетяна Григорівна, 4 клас
Тема : Танок осіннього листя
Мета: вчити спостерігати за осінніми явищами природи, за
осінніми явищами природи, за предметами природи, виділяти суттєві ознаки,
встановлювати їх взаємозв’язки.
Розвивати уяву, фантазію
; збагачувати лексику образними словами, вдалими порівняннями, епітетами.
Виховувати любов до природи,
вміння милуватися і захоплюватися нею.
Обладнання: ілюстрації осіннього пейзажу, музичний запис
таночків «Гопак», «Вальс», «Танго»,
схеми – опори для написання різних видів текстів: розповідь, опис, міркування.
Місце проведення: шкільний парк.
Хід уроку
І. Організація класу.
- Давайте помилуємося граціозними рухами осені – ось вона. Неквапливо лине
по землі; обтрушуючи дерева та кущі…
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Вступна бесіда.
- як на вашу думку, краще
сказати: осінь ходить по гаях? Осінь блукає по гаях? Осінь біжить по гаях?
Осінь танцює по гаях? Осінь скаче по гаях? Який вираз влучніше відображає
пластику рухів в осінній природі?
2. Загадка
Сумно у
гаях блукає,
Жовті шати
одягає,
Золотисту
стелить постіль,
Жде
сестрицю білу в гості.
ІІІ. Робота
над темою уроку.
3.
Бесіда
- Чи помічали ви, як листя падає
додолу?
- Придивіться до осіннього
листопаду: якого настрою надає він пейзажу? (Сумного, журливого, задумливого,
замріяного, сонного…)
- Дивіться: на землю тихо впав
осінній листочок. Давайте уважно роздивимося його та порівняємо з іншими.
Спробуйте знайти серед опалого листя суцільні форми (береза, верба, липа),
розсічені - (дуб, клен) та складні (каштан, горобина, ясен, акація)
- Форма якого листя подобається вам
найбільше? Чому?
- форма якого листочка здається вам
найвиразнішою?
- На що схоже листя берези? А що
нагадує вам каштановий лист?
Моє листя
хитро – мудре
І не схоже
на кружальце,
Моє листя,
мов долоні,
Розчепірило
п’ять пальців.
(лист каштана)
- Обмацайте осінні листочки,
знайдіть, наприклад, найцупкіший листок.
4. Гра «Впізнай листя на дотик».
Умова: із заплющеними очима обмацати листочок, проаналізувати особливості
його форми, характер поверхні, визначити назву дерева.
5. Бесіда: (продовження)
- Піднімемо голови і подивимося
туди, звідки до нас злітають листочки: яка з крон дерев подобається вам
найбільше? Чому?
- Вдивіться в крони дерев6 які з них
нагадують вам колонну, конус, кулю, парасольку, свічку?
- Як ви думаєте, чому вербу
називають плакучою, берізку – кучерявою, тополю – стрункою, дуб – могутній?
- Знайдіть у навколишньому пейзажі дерево,
яке заслуговує назви «богатир»? чому ви обрали саме це дерево?
- Зараз дерева скидають листочки,
поступово оголяючи свої віти. Як ви думаєте, що відчувають дерева. Втративши
своє золоте вбрання?
Тремчу,
тремчу – змерзаю,
Холодним всі вітрам
Сорочку
золотую
По
клаптику роздам.
- Простежте за польотом осіннього
листя, доберіть дієслова, що влучно передають характер руху листя під час
листопаду. (Н-д і летить, падає, лине, миготить…).
- Коли. На вашу думку, лет осіннього
листя стає схожим на танок? Придивіться,
як легко злітає з дерева лист, плавно гойдаючись у повітрі від найменшого
подиху вітру – спробуйте повторити його рух, придумайте танок осіннього листя.
- З
чим можна порівняти листочки, що спадають з дерев? (із золоти дощем, із
сльозами, з метеликами, з парашутиками…)
Золоті
метелики з дерева летять,
Крильцями своїм сумно шарудять.
-
Продовжіть думку «Осінні листочки подібні до яскравих
метеликів, тому що…»
-
Діти, уявіть себе композиторами, спробуйте почути музику
листопаду. Який звук ви чуєте?
-
Помилуємося ще раз прощальним танком природи. Підемо в
клас і ви напишете твір «Танок осіннього листя».
IV. Підсумок уроку.
V. Написання твору.
Немає коментарів:
Дописати коментар