Люта Тетяна Олексіївна, 4 клас
Тема: Вересень. Вже брами літа замикає осінь.
Мета: Розширити знання учнів
про характерні ознаки осені в живій та не живій природі; розвивати
спостережливість, образне мислення, зв’язне мовлення і збагачувати словниковий
запас; спонукати до дбайливого ставлення до природи, інтелектуального
самовдосконалення; виховувати працьовитість, доброзичливість, заощадливість.
Обладнання: гномон, фрукти,
овочі, вінки з живих квітів і листя; кольорова крейда.
Місце проведення: шкільне подвір’я, класна
кімната.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Календар дня: 1) число, місяць., рік;
день тижня; день робочого тижня.
2)
погода-заповнення календаря погоди.
ІІІ. Актуалізація опорних
знань.
1) Робота над віршем М.
Сингаївського «Звозить Вересень в комори…»;
2) Гра «Аукціон» (назви
видів осінніх сільськогосподарських робіт);
3) Стратегія «Мозковий
штурм»: - Чому люди восени збирають урожай та запасають його у коморах на зиму?
4) Робота з гномоном.
ІV. Мотивація навчальної діяльності:
1) Гра «Додай слівця»:
Восени з кожним днем сонце піднімається все… . У вересні ще багато … і .. днів.
На полях, городах та у садах люди збирають … .
2) Групова робота (розподіл
на групи – улюблені фрукти – груші, яблука, сливи):
-
Чому осінь називають щедрою?
-
Чому перший місяць осені називають вереснем7
-
Чому говорять, що вересень пахне яблуками. А жовтень
капустою?
V. Оголошення теми і мети уроку.
VІ. Усвідомлення змісту:
1) Гра «Запитання – відповідь»;
2) Гра «Додай колір» -
колективне розфарбовування малюнку на асфальті – осінній букет.
3) Стратегія «Підсилена
лекція» (вчитель і учні - консультанти) – квіти (краса, магія, зцілення;
походження, Батьківщина, традиції).
4) Висновок: 1 місяць осені
розмаїття квітів
день коротшає
листя на деревах ВЕРЕСЕНЬ сонце піднімається

вирій
люди збирають урожай тварини
готуються
до зими
«бабине» холоднішає
літо
5) КТС «Казкарики»
(диференційовано)
1 варіант: самостійна творча робота (казки
про осінь)
2 варіант: твір за початком та опорними
словами і словосполученнями –
«Вересневий день».
3 варіант: робота з вчителями за запитаннями,
планом та опорними словами – твір «Вересень»
6) Стратегія «Крісло
автора».
7) Словесне
малювання за змістом прочитаних творів.
VІІ. Рефлексія: 1) Робота над віршем А.
Малишка «У вересня щедра рука».
2) Запитання на
засипку: - Як називається улюблена квітка В.О. Сухомлинського? - Що ти знаєш про чорнобривці?
VІІІ. Підсумок уроку:
1) Гра «Інтерв’ю»;
2) Мотивація оцінювання
навчальної діяльності учнів на уроці
Немає коментарів:
Дописати коментар