Капустинська Тамара Василівна, 1 клас
Тема:
Жива і нежива природа
Мета: вчити учнів бачити прекрасне у природі, вести
спостереження за природою, розрізняти живі і неживі тіла; розвивати почуття
колективізму, образне та логічне мислення, виховувати любов до рідного краю та
бережне ставлення до природи.
Обладнання: картки із завданнями (різні для
груп), «Таємний лист», маски, загадки,
«живий камінь».
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Дзвоник всім нам дав наказ –
В гості йде наш 1-Б клас
Будьте всі ви чемні, чемні
Хай минає час не даремно
Будемо уважні всі,
спостережливі і дружні.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Робота з
«Таємним листом»
Сьогодні на уроці ми йдемо з вами
в гості до Матінки Природи. На нас чекають цікаві завдання, ігри та сюрпризи.
ІІІ. Мотивація навчальної
діяльності.
Читання
вірша «Друг природи» (від Матінки Природи)
У сльоту і в час негоди,
І в погоду друже мій
Серцем слухати зумій звуки рідної
природи
Звуки дивні, голосні незвичайної
краси.
Чуєш друже мій розмови?
З вітром листя гомонить.
Сонце пестить он діброви
Вітер і в полі шелестить.
Стань, послухай, роздивись,
Свою рідную природу
Розуміти серцем вчись!
Перша
зупинка (Вітальна)
Кожен урок мислення серед природи
ми будемо починати з вітання з Матінкою Природою.
Добрий день тобі, Матінко Природо!
Знову в гості до тебе ми йдем.
Ти даєш нам наснагу й дозвілля
Так ставай же найкращою кожен ти день.
Хвилинка
спостережень.
Як ми називаємо все те, що нас оточує?
Як називають предмети, які нас оточують? (тілами)
Які є тіла? (живої і неживої природи)
Як називають тіла живої і неживої природи одним словом? (організми)
Чому квітка – живий організм?
Що для людини є найбільшим помічником у вивченні природи? (органи чуттів)
Які органи чуттів ви знаєте?
Що ми зараз на природі можемо відчути за допомогою цих органів?
Друга
зупинка «Загадкова»
Загадка
Хто в хустинці червоненькій став
у нашому садку?
Може, дівчинка маленька прийшла
пограти з нами гру?
Ні, не дівчинка там стала,
Тож красуня виростала,
Ту хустинку одягала щедра осінь
золота. (Горобина)
Гра
«Порівняй»
1 гр. Що спільного між берізкою і
горобиною?
2 гр. Що відмінного між деревами?
IV. Спільне
відкриття нових знань.
Третя
зупинка «Зустріч з вітерцем»
Вітер: Я Вітер! Веселий пустунець! Моє ім’я означає «рух
повітря в горизонтальному напрямку». Літаю я по всьому світу, і якщо повертаюся
з півдня, тоді зі мною рухається тепле повітря, а якщо з півночі – холодне. Але
завжди мене кличуть і люди, і рослини, і тварини. Їм приємно зі мною.
Мене по різному називають люди: вітер, вітрище, вітрисько, вітрюган. Моє
ім’я знайдете у крилатних висловах: Шукай вітра в полі (марні пошуки)
Прислів’я.
Вільний, як вітер.
Вірш
Літає часто від довкола, дерев
чимало поламав,
Але ніде, ніхто й ніколи його не
бачив, не тримав.
Вітер: Хочете зі мною політати?
То виконайте моє завдання.
Рухлива гра
«Доторкнись»
Нумо дружно всі вставайте і у гру з вітерцем пограйте
Тільки діти, не баріться поміркуйте і враз торкніться
До живої природи – дівчатка, до неживої – хлопчики.
Гра
«Цікавий клубочок» (сонце, вода, вітер, земля, кущик, зайчик.)
Я – Зайчик. Мені потрібний кущик щоб сховатися.
Я –Кущик Мені потрібна земля, щоб рости…
Діти, що ж відбувається в природі? (все взаємозв’язане. Жива і нежива
природа існує як одне ціле. ТОМУ ПРИРОДУ ПОТРІБНО БЕРЕГТИ).
Фізкультхвилинка
Як високо хмарка у небі літає, як
низько бджілка на квітки сідає
Як водичка у річці хлюпоче, як
білочка скаче швиденько.
Як гавкає цуцик маленький, як
пташка летить височенько.
Четверта зупинка «Пташинка»
Загадка
Він маленький молодець. В нього
бурий комірець.
Він не плаває, літає. Він
пшениченьку збирає.
Задавака, молодець. Ви впізнали…
(Горобець)
Назва мого імені походить від
звука, який я співаю залюбки ель, ель… На
зиму я відлітаю. Мене називають осілими. Переселяюсь поближче до житла
людей, де мені легше знайти поживу.
Горобець: Я корисна пташка. А ще
всеїдна: їм плоди і насіння, комах та їхніх личинок, тому і знищують багато
шкідників садів, лісів, полів.
А ще нас згадують коли кажуть:
Горобці у пилюці купаються – буде дощ.
Слово не горобець, вилетить – не впіймаєш.
Скоромовка
Летів горобець, сів на хлівець, як вийшов
стрілець, то й утік горобець.
Гра «Займи
позицію»
Переконай товаришів. Вислови думку, подякуй і
зміни попередню позицію.
1 гр. Так
2 гр. Ні
Горобець – організм, який літає.
1 гр. Я переконаний, що
горобець жива істота, бо він стрибає, літає, їсть зерно, черв’яків, п’є воду.
Я вважаю, що горобець це організм, бо він
народжується, харчується, росте, дає потомство…
2 гр. Я не погоджуюся з тим,
що коли істота літає, то вона жива. Бо літає теж літак. Але він не живий. Отже,
ця ознака не важлива.
Я вважаю, що це теж не головна ознака, бо літають
і комети, ракети, супутники, повітряні кулі (неживі істоти)
V. Підсумок уроку.
Гра – тест
«Будь природі другом»
Завдання: Разом з дорослими поміркуйте, які організми є у
тебе вдома. Розкажи про одного з них.
Діти отримують значки «Друг природи».
Немає коментарів:
Дописати коментар